Gelişime katkısı
Steve Jobs’ın “Herkes bilgisayar programlamayı öğrenmelidir, çünkü programlama size nasıl düşüneceğinizi öğretir” sözü, kodlamanın neden son dönemlerin furyası olduğunun bir özeti gibi.
Kodlama mantığının temellerini okul öncesi dönemde atan çocuklar, sadece düşünme yöntemlerini kavramakla kalmaz, aynı zamanda problem çözme, sayısal düşünme ve mantık becerilerini de geliştirmiş olurlar.
Düşünme Becerileri:
Bilgi edinme: Kodlama temellerine dair belirli bilgiler, düşünceler, sözcükler edinir. Kodlamanın anlamını ve mantığını yakalar ve kavrar.
Uygulama: Awbie’yi hedefine ulaştırırken kodlamaya dair edindiği bilgileri pratik anlamda kullanır.
Sentez: Awbie’yi hedefine ulaştırmak üzere kodlama parçalarını birleştirir, yeni yollar yaratır, tasarlar, geliştirir ve yenilikler çıkarır.
Değerlendirme: Awbie’ye daha çok çilek yedirebilmek için yargılarda bulunur, karşılaştırma yapar ve karar verir.
Diyalektik düşünce: Aynı anda iki ya da daha fazla bakış açısını düşünerek yeni yollar keşfeder ve kodlama sistemlerini değiştirir, dönüştürür.
Araştırma Becerileri:
Planlama: Awbie’yi daha fazla çileğe ulaştırmak ve farklı yollar keşfetmek üzere hareket tarzı geliştirir ve ana hatları planlar.
Nasıl oynanır?
Awbie çilekleri yemek için bir yolculuğa çıkmış ancak bu yolculuk engellerle dolu. Bu engelleri aşarak çilekleri mideye indirmesinin tek yolu ise gideceği güzergâhı planlayarak kodlamak. 19 adet kodlama bloğu ile çocuklar sınırsız sayıda yol tasarlayabilir, böylece Awbie’nin yardımına koşabilirler. Bu maceraya dilerlerse bireysel, dilerse grup halinde çıkabilirler.
Adım 1: Kodlama blokları yürüme, atlama, hareketi tekrarlama, alet kullanma hareketlerini içermektedir. Awbie’nin yapması istenen hareketler sırayla dizilir. (Örneğin; yürü + atla)
Adım 2: Hareket belirlendikten sonra, yanındaki ok hareket ettirilerek (sağa, sola, aşağı, yukarı) hangi yönde hareketi yapacağı belirlenir. (Örneğin; aşağı doğru yürü + sola doğru atla)
Adım 3: Sıra bu hareketi kaç kere yapacağını belirlemekte ve seçilen rakamı hareketin yanına takmakta… Bir hareket en fazla 5 kare tekrarlanabilir. (Örneğin; aşağı doğru 5 kare yürü + sola doğru 1 kare atla)
Adım 4: Her hareket, yönü ve adedi belirlendikten sonra kodlama adımları birbirine takılır ve en son blok olarak RUN (Başla) eklenerek kodlama tamamlanır.
Adım 5: RUN (Başla) tuşuna basılır ve Awbie’nin kurgulanan yolu takip etmesinin keyfi çıkarılır :)
Osmo kurulumu için gerekli adımlar:
1) App Store’ girerek Osmo App’i indirin. App Store’a ‘Osmo App’ yazdığınızda çıkan seçeneklerden yandaki logonun bulunduğu aplikasyon |
|
2) Aplikasyonu açtığınızda karşınıza ilk çıkan ‘hoş geldiniz’ ekranını ‘continue’ya basarak ilerletebilirsiniz. Sonraki 2 adımda karşınıza yeni hesap açma ekranı çıkacaktır. Bu aşamada karşınıza çıkan ekranlardan ilkini ‘Skip’, ikincisini ‘Maybe later’ butonlarına tıklayarak geçebilirsiniz. |
|
3) Bir sonraki adımda hangi Osmo kitine sahip olduğunuz sorulacaktır. Bu ekranda Osmo Kitlerinden ‘Coding Awbie’yi seçin ve ‘done’ butonuna tıklayarak ilerleyin. 4) Tap to begin’e tıklayın ve Osmo oyunlarının dünyasına adım atın. |
|
5) Osmo Coding Awbie’yi yüklemek için ‘Install’a tıklamanız yeterli! Sistem sizi otomatik olarak App Store’da Coding Awbie yükleme alanına götürecektir. |
|
6) Oyunlara geçmeden önce Osmo ipad base’e ipadinizi, kamera üzerine de Osmo kamera aparatını yerleştiriniz. 7) Bir sonraki adımda aplikasyon sizi tekrar hesap açma ekranına yönlendirecektir. Dilerseniz yine önce ‘skip’ sonrasında ‘maybe later’ butonlarına basarak bu adımı geçebilirsiniz. 8) Osmo oyunları ipadinizin kamerasını kullanan bir oyundur. Her açtığınız aplikasyon öncelikle uygulamanın kameranıza erişimine izin vermenizi isteyecektir. Bu aşamada ‘Continue’ ve ‘okay’ butonlarına basarak ilerlemeniz gerekmektedir. |
|
9) Kodlama bloklarınız var mı sorusunun cevabı tabi ki ‘Yes’ :) 10) Artık Coding Awbie oynamaya hazırsınız! |